vrijdag 6 april 2012

Voor wie me nog niet kent:

Corine Toirkens
Corine Toirkens
Woonplaats?Geldrop
Leeftijd? 53 jaar
Hoe lang rij je al motor?35 jaar


Op welke motor rij je?Ik heb een splinternieuwe FJR 1300 RP13A. Midnight Black en ik heb hem op 22.10.2011 thuis laten bezorgen. Het is mijn 3de van dit type op rij. Wat een luxe he! Ik wou perse de teller met alle nullen hier thuis hebben. Mag ik je voorstellen aan mijn Blacky: http://youtu.be/kMEqUepS3y0.


Waarom ben je gaan motorrijden?Mijn vader had vroeger een Indian en sprak daar altijd vol passie over. Helaas voor hem wilde moeders er niks van weten. Toen werd het een Zundapp voor hem en daar heb ik op leren (hand)schakelen en kreeg toen de smaak helemaal te pakken….. Daarnaast heb ik al een ongelooflijke interesse in het verkeer gehad. Ik had toen net gesolliciteerd als KVV-er (Kort Verband Vrijwilliger) in het leger om rij-instructeur te worden. Helaas is die droom in duigen gevallen, maar het verkeer is me altijd blijven interesseren en uiteindelijk ben ik na wat omzwervingen binnen de gemeente Eindhoven als ambulancechauffeur gestart (inmiddels 25 jaar!) en heb daar mijn opleidingen gedaan als rijinstructeur voor auto- motorinstructeur en instructeur Bijzonder weggedrag.


Beschrijf je passie voor motorrijden in één zin.Motorrijden is voor mij gewoonweg een way of life; doordat ik motor rijd kan ik mezelf ongelooflijk losmaken van de besognes van het dagelijkse leven en kan ik helemaal tot rust kan komen.


Wat is je droommotor?Uiteraard is bovenstaande machine mijn echte droommotor. Ik ben zo gek geweest om zelfs ooit in een winkelruit te gaan staan kijken toen ik op de machine zat, hoe deze me stond. Mijn vaste motormaten van de FJR Club Nederland en van mijn groep van de Supertoer roepen ook regelmatig dat de motor me zo goed staat. Het moet namelijk wel passen…..Vandaar dat ik in het zwaardere segment ben beland.. haha. Maar het is echt MIJN fiets…


Wat is je meest bijzondere motorervaring en waarom?Ik ben afgelopen september 14 dagen in de Dolomieten geweest. Halverwege deze vakantie na een dag van ruim 350 km, 11 passen (waaronder o.a. de Stelvio) en misschien wel 8000 bochten, ben ik voor het eerst sinds lange tijd gevallen (in de parkeergarage van het hotel…hoe wrang kan het zijn?) Middenvoetsbeentje en grote teen gebroken………einde vakantie? NEE, echt niet…..het bijzondere was de kameraadschap die getoond werd door de andere motorrijders. Nadat mijn grote motormaat mij drie dagen had rondgetoerd in een ‘auto’, ben ik met krukken en al naar mijn gehavende Blacky gereden en heb toen voor het eerst sinds lang weer eens een keer achterop gezeten. Mijn maatje behandelde me werkelijk als een koningin en ik werd op handen gedragen. Heerlijk! Zelfs van het niet zelf rijden heb ik zo intens genoten dat ik tot nu toe nog bijna als in een roes hieraan terugdenk.


Wat zou je graag ooit nog eens met de motor willen doen? Tot nu toe is het er nog steeds niet van gekomen een keer de Pyreneeën te bedwingen. En als ik niet naar mijn portemonnee zou hoeven kijken dan is uiteraard het Amerikaanse avontuur wat ook lonkt. Dan lijken me de Rocky Mountains en al die parken daar wel ultieme genot………


Hoe zou je andere vrouwen overhalen om motor te gaan rijden?Volgens mij moet iedere vrouw al gemotiveerd raken om zelf de motor te gaan besturen als ze lezen hoe ik hier met passie mijn relaas doe. Heerlijk onafhankelijk zijn – wie wil dat nu niet? Daarnaast wil ik me heel graag inzetten om de kennis en kunde van het motorrijden onder de dames te verhogen. Ik heb er al plannen voor en gelukkig nu ook toestemming van mijn werkgever om voortgezette rijvaardigheidstrainingen te kunnen gaan aanbieden gedurende vakanties of weekenden in binnen- of buitenland.


Waarom ben jij dé Motorvrouw van het Jaar? Wat is dat nu voor een vraag……in de FJR club zeggen ze al dat je het niet moet beperken tot slechts 1 jaar…..van de Eeuw!!!!! En als bijkomstigheid is mijn standvastigheid als motorrijdster met 35 jaar ervaring, met alle passie die ze in haar lijf heeft toch de beste reclame voor de rest van wereld, hier in ons kikkerland!!!!

Uiteindelijk is Corine Motorvrouw van het jaar 2012 geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten