donderdag 5 april 2012

Ook voor Motomoda een ludiek verslag van de dag.....


Het Motto was: DOE EENS GEK EN STAP OP DE MOTOR.



Deze slogan is spontaan ontstaan toen de zondag voor de Ladiesday geprikt werd….namelijk 1 april.
Het was een gewaagde datum aangezien mensen zouden kunnen denken dat het echt een 1 april grap zou zijn.
Niks was minder waar en gelukkig zijn er toch 15 dames naar MOTOMODA gekomen hier op de Hoogstraat in Eindhoven.

Nadat we de dames hadden verwelkomd stond de koffie al te dampen en de plakken natte keek gesneden. Er werd zelfs gevochten om de kontjes’…..

Toen iedereen elkaar een beetje had leren kennen en de eerste kou uit de lijven was getrokken is er even een klein beetje aandacht gegeven aan de ervaring die de dames hebben op het gebied van motorrijden.
Uiteindelijk heb ik, Corine Toirkens  - Motorvrouw 2012 , de 7 meiden onder mijn hoede genomen met de minste ervaring en Mickey was zo vriendelijk om bij deze groep als sluitpost te rijden.
Silvia nam de andere dames die al wel wat vaker in een groep hadden gereden onder de hoede met ervaren rijdster Marie-Elise in de achterhoede.
Naar ik wel heb begrepen met af en toe hetzelfde stuk……Maar dat mag de pret niet drukken…..!

Enfin – na uitleg over baksteenformatie rijden, elkaar onderling niet inhalen en bij problemen even een vuist opsteken zodat de voorgangster dat ziet en die vuist overneemt… en zodoende komt het signaal vanzelf bij de voorrijdster om  op een verantwoorde plek te kunnen stoppen.

Al die uitleg bleek niet nodig want de stoet volgde als een stel trouwe kuikens aan moeder eend.
Uiteraard voor aanvang rit van iedere deelneemster even de belangrijke gegevens opgenomen als hun eigen gsm nummer en een tel.nr om iemand te kunnen waarschuwen bij problemen.
Zeker omdat dit het eerste initiatief is hebben we het uiteraard op de gevoelige plaat vastgelegd.

Kijk eens hoe bezorgd ze naar me kijken dat ik met mijn ouwe botten ervoor moet gaan liggen van ze.

Zoals je kunt zien is het door Jofama aan mij geschonken leren pak zelfs bestand tegen straatstenen. Ik moest me voor de groep neer vleien namelijk…. (met dank aan de vriendelijke meneer met zijn zoontje die de foto heeft genomen voor ons) 

Nadat we de route gestart zijn kwam de zon wat op temperatuur, maar het bleef in de ochtend toch echt net tussen de 6 en 7 graden.

Getuige de KNMV app…erg handig trouwens!
Na een klein uurtje rijden zijn we bij de Venbergse molen gestopt voor een welverdiende warme chocolademelk op het terrasje.

Dat ging er bij de meeste wel goed in. Het zag er trouwens ook erg feestelijk uit. Met die slagroom…..
Tussen de middag hadden we de 2e hands motormarkt van Rob Groeneveldt op de planning staan en aldaar werden we warm onthaald door Rob en konden we van een onverwachte traktatie genieten die ons werd aangeboden.

Rob heeft zijn hoffotograaf wederom een groepsfoto laten maken van ons en ik kan wel zeggen dat het bij de bezoekers van de motorzaak wel even indruk maakte toen daar zoveel dames aan kwamen rijden. We maakten echt de blits!

De middag weer op de motor gestapt en de steven gekeerd naar het wonderschone dorp Lierop alwaar we bij het pannenkoekenhuis wederom buiten aan de chocomel zaten.

Met de uiterst vriendelijke dame van de bediening hebben we nog best gelachen…iedereen betaalde met een briefje van 50…was lekker handig voor haar…maar ze wist nog precies wie voor wat wilde afrekenen. Knap hoor!

Uiteindelijk hebben we de tocht veilig kunnen vervolgen zonder al te veel getrubbel want in Someren werd driftig aan de weg gewerkt en om reden dat Silvia in deze omgeving niet helemaal bekend was, besloten we als 1 groep het laatste uur te rijden.
Na aankomst bij MOTOMODA bleek wel dat het laatste stuk helemaal indruk had gemaakt. Wat een prachtige optocht en al helemaal wetend dat het alleen maar meiden zijn!

Ik zag zoveel big smile snoeten onder die helmen vandaan komen…..ik genoot er voor de volle 1000% van!!!!!

Om deze reden wil ik nou de meiden aan het rijden krijgen !!!

De groei in zelfvertrouwen, het genieten wat er vanaf straalt, de lol, het plezier…alles op een hoop!

In 1 woord GEWELDIG!!!!!!!!!!!!

Dames ik ben KEI trots op jullie en wil jullie van harte bedanken voor het vertrouwen wat jullie aan mij hebben gegeven en deze dag tot een succes hebben weten te maken.
De vraag voor een volgende keer is uiteraard dat ieder van jullie minimaal 2 vriendinnen gaat meenemen om dit langzaam tot een groot succes te laten worden.

Greetz Corine Toirkens
www.motomoda.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten